A fotografía unha máquina de
vapor, a famosa "Mikado", no museo hai exemplares de máquinas dende a de vapor, a
de diésel , ata a eléctrica. Distintos modelos e todos en funcionamento.
Dice Francisco José Ruíz
Aldereguía en su libro "Cuadernos del románico de la
Ribeira Sacra" , escribindo sobre ó que hai que ver na
Ribeira Sacra e aproveitando a visita ao entorno de Monforte e
Lemos: "...injusto sería hacia Monforte si no mencionase el
Museo del Ferrocarril, otra gloria del pasado donde algún nostálgico
ferroviario nos contará cómo en sus tiempos aparcaban entre las
estaciones, rotondas, andenes y talleres hasta cien máquinas de
vapor, y enseñará con orgullo la locomotora "Mikado" que aún
mantienen en servicio pata disftute de los aficionados y los amigos
del ferrocarril...".
Totalmente certo, na miña opinión
ir de visita a zona de Monforte e non ver este museo non ten perdón
de Deus...

Maquina con motor diesel, despois de ser
inspecionada polo meu neto Aldán..
Neste centro todo funciona xa que hai talleres
para levar a cabo esas tarefas.
En canto ás locomotoras,
poderás atopar as tres traccións históricas desde a creación do
ferrocarril, dende o vapor, pasando polo diésel ata a tracción
eléctrica. Entre elas podemos destacar a nosa locomotora de
vapor Mikado 141F 2111, o único modelo conservado do Mikado
fabricado en Inglaterra e en pleno estado de funcionamento. Non
menos importantes son as nosas máquinas diésel e eléctricas máis
destacadas, das series 1800 e 7700, locomotoras moi habituais do
depósito de Monforte ata os anos 90, cando a gran maioría foron
retiradas da circulación.
Ver este link do museo

Maqueta do intercambiador.
No intercambiador pódese entrar nun
pequeno tren e ver como xira no centro, ven a máquina, ou ou outro
elemento de cara a entrar en algúns dos talleres. Un invento
impresionante. Este de Monforte de Lemos vale nada menos que para
18 máquinas o mesmo tempo.
Non marchedes sin ver esta pasada.

Para este par de avós e os seus netos é un
clásico. Sempre volvemos a velo.
Na fotografía Madi, Aldán, Pili e Chicho.
Hai fotografías, neste pequeno
traballo, que o neto ten 4 anos e non tiñamos neta e hai
fotografías que o neto vai por segunda vez, por exemplo esta
fotografía e xa temos neta. A neta 4 anos e o neto 8. Pero é
igual os todos disfrutamos noi Museo do Ferrocarril. Os avós tamén...
Non descartamos ir unha terceira vez.

Volvimos no ano 2018 cos netos pero xa sabíamos
máis e tamén fixemos o recorrido en pequeno tren por toda a
instalación.
Un día inolvidable.

Por si fora pouco na instalación había entrado un
corzo e non sabía como saír.
Toda unha aventura inolvidable.
Pasámolos todos ben menos un, opobre corzo que non
sabía que facer...

O final saiu o pobriño, cantos topetazos levou
contra as paredes da esquerda o querer saltar.
Veña a tomar carreira e
pegar topetazos contra esa valla que se ve verde. ¡Pobriño!.
Tuvo a sorte de que logo
colleu para a dereita, ver na fotografía de arriba e non
viña ningún tren e sairía o monte. ¡Unha avebtura máis!.
O final todos alegres e
seica o corzo tamén...
Noraboa...

Neste tren, que soio saía as 12:00 A.M. fomos ata
o intercambiador.
Outra aventura.
Nas fotos a miña dona e os meus netos.
Tres persoas moi queridas polo que escribe.

A nena, a nosa neta Madi, tamén montou nunha pequena máquina
eléctrica que
había na pequena estación.
Non falta detalle neste museo.

Hai unha
actividade imprescindible si se visita este museo que é visitar o
intercambiador. Preguntar a que hora sae o tren que leva a velo,
merece a pena ver esta marabilla. O tren chega ata o medio, como se
ve coa locomotora negra, e logo pode entrar a calquera dos boxes,
para reparar, ou o que sexa.
Volvo a poñer o intercambiador:

Esta é unha maqueta, pero existe realmente
e estuvemos vemos como funcionaba. Unha pasada.
Estuvemos cós nosos netos dúas veces, no
2013 con Aldán e no 2018 con Madi e Aldán. Un
museo especial, moi ben montado, con moitas cousas incribles por
ver, unha visita obligada para grandes, pequenos e amantes do
ferrocarril en xeral...
Link do museo
Link de muferga